Általános a vélekedés, hogy Kurt Vonnegut szövegeit nem lehet filmre vinni, s különösen szokták ezt kihegyezni az 1969-ben megjelent címadó műre. Valóban nehéz előadni a mozgókép nyelvén azt, hogy egy…
Dr. Wilhelm Furtwängler, kora egyik legnagyobb karmestere nem pakolt össze és ment el Németországból, amikor a nácik annak nyakára nyomták a csizmájukat. Őt ugyanis szere…
Került az egész 325.000 dollárba és hozott csak a mozikban 47.000.000-t. Csak az USÁ-ban és csak 1978-ban. Hogy azóta az egész világon mennyit, azt kiszámolni is nehéz. 2006-ban a 176.000.000-nál tart…
Orson Welles ezt a filmet életműve legnagyobb csúfságának tartotta, úgyhogy már csak ezért is legyünk óvatosak, amikor azt olvassuk róla, hogy micsoda egy remekmű. Azzá lehetett volna, ugyanakkor még …
Látszólag könnyű, valójában életveszélyes műfaj a közérzetfilm. Könnyűnek ígérkezik, hiszen nem kell hozzá csavaros történet, nem tarthatunk igényt az eredeti fordulatokra és lehengerlő színészi alakí…
Egy szép, unalmas film egy szép, unalmas regényből. Ezzel az egy sorral akár le is zárhatnánk a dolgot, de a Graham Greene-rajongók valószínűleg már keresgélésbe kezdtek a megfelelően csiszolt, mérete…
Dwayne Hoover (Bruce Willis) bajban van. Nem érzi magát jól a bőrében. Pedig aztán látszólag kutya baja: milliomos, ő Midland City (am.: "Középföldje-város") reklámarca, mivel övé a környék legmenőbb …
Érzékeny. Szomorú. Szerelmes. Ez nemcsak a filmre, hanem két főszereplőjére is elmondható: érzékenyek, szomorúak és szerelmesek. A fiú (Birger Malmsten) megvakult, zongorázásból él, de nagyvárosi körn…
Martin Grande, a filmrendező forgatásába egy elvadult tekintetű alak toppan be: volt számtantanára cövekel le mellette, akit nemrég eresztettek ki a pszichiátriáról. Van egy nagyszerű ötlete és úgy ér…
Amíg virágozott, rendkívül népszerű volt a neorealizmus, amelyhez kötelező jelzőként ragasztja a filmtörténelem az „olasz” szót, merthogy innen indult. Nemcsak annak volt köszönhető ez, hogy végre szo…
Előbb-utóbb mindenki megülepszik, mint az ázott kávézacc és Chris Wilton (Jonathan Rhyes-Meyers) ezt elég korán el is kezdi: még csak a második X-et tapossa, de már feltűnésmentesen beépül a londoni f…
John Cusack a film elején kitátja a száját és úgy is hagyja egészen a végéig. Ha a kamera közelebb menne hozzá, még a töméseket is meg tudnánk számlálni a fogazatában. Cusack ezt azért csinálta, hogy …