Hátsó ablak (Rear Window - 1954)
Szeretünk kukucskálni? Hát még szép hogy… Nos, ezzel szokták mindig elkanyarítani a film igazi céljának a megértésétől a közönséget az esztéták, merthogy ezek után már mindenki feltételezi L…
Szabotőr (Saboteur - 1942)
Nem mondhatni, hogy Hitchcock hatodik amerikai filmje – amelyben először szerepelnek kizárólag ottani színészek – valami formabontó alkotás lenne, ha nem ő rendezi, ma már nem is emlékeznénk rá. [A fi…
A kötél (Rope - 1948)
A kötél c. Hitchcock-film filozófiai alapproblémáját már egyszer felvázolta egy Fjodor Dosztojevszkij nevű író a Bűn és bűnhődés c. bűnügyi gondolatkísérletében, amely azóta is töretlen sikernek…
Madarak (The Birds - 1963)
Ember még nem jött rá arra, hogy mitől vadultak meg a madarak. Van olyan ötlet, hogy légköri front, vagy sugárzás dühítette fel őket (ez a szokásos „csernobili értelmezés”) – de erre nincs utalás a …
Szédülés (Vertigo - 1958)
Hitchcock különleges zsenialitását mutatja, hogy a sok krimi mellett képes volt melodrámát is rendezni. Mert ez az alkotása – bár a látszat, meg a rendező aurája ellene szól - nem bűnügyi film, még ak…
Idegenek a vonaton (Strangers on a Train - 1951)
Milyen a tökéletes bűncselekmény? Jogi kari alaptétel a kérdés. Szóval: ha két idegen találkozik egymással egy elhagyatott helyen és az egyik megöli a másikat, majd továbbmegy. Az életbe senki rá…
1   2   3 
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés