A Man-szigeti ember (The Manxman - 1929)
Hitchcock utolsó némafilmje megmaradt a rendező korai műfajánál, vagyis a vonzalmak ellentétével operáló témáknál, s így ez is elkerülhetetlenül egy melodráma lett. Nem is túl eredeti: egy szerelmi há…
A szorító (The Ring - 1928)
Hitchcock eme filmje, mint minden ökölvívásról készült mozgókép, nem a története miatt érdekes, mert az iránt egy szisszenésnyi kételyünk sem lehet, hogy a jó végül kiüti a rosszat, és övé lesz a nő. …
A farmer felesége (The Farmer's Wife - 1928)
Hitchcocknak ez a filmjével az a baj – amely pedig már a nyolcadik volt a pályafutásán – , hogy szinte nem is létezik. A története sem valami nagyon csavaros, mivel Eden Phillpotts (1862-1960) kis kom…
Családi összeesküvés (Family Plot - 1976)
A filmmel semmi baj sincs. Nézhető és nemcsak Hitchcock miatt. Viszont a nomen est omen elve alapján: a címében van a végzete. Ez tényleg egy családi film. Mármost ez a címke – „családi film” – azokra…
Topáz (Topaz - 1969)
Nagyon várta ezt a filmet Hitchcock, jaj, de nagyon várta. Leon Uris, az izraeli bestseller-szerző művét megtekintve azonban az előválogató producer-zsűrinek nem támadt éppen jó kedve. Nem azért, mert…
A gyilkos (Murder! - 1930)
A színházi társulat egyik tagját megölik – holtteste mellett ott ül amnéziába esve a vetélytársnője, aki békülési estre hívta őt magához. Mellette a véres piszkafa. Az ítélet nem lehet kérdés…
A tizenhetes számú ház (Number Seventeen - 1932)
Hitchcock megint színdarabból készített filmet. Jól tette, ezzel legalább megmentette valamennyire J. Jefferson Farjeon-ot, a drámaírót a teljes feledéstől. Merthogy annak színműve csak egy közönséges…
A csalás (Tha Skin Game - 1931)
Erről a produktumról igazán keveset lehet írni, hiszen Hitchcock művészi pályafutásában ez a mű gyakorlatilag semmiféle szerepet nem játszott a gyakorláson és a pénzszerzésen kívül. John Galsworthy sz…
Jamaica fogadó (Jamaica Inn - 1939)
Ha volt filmje, amit Hitchcock utált, akkor az ez volt. Ha volt film, amit a kritikusok is utáltak az életművében, de tartósan, nemzedékeken átívelően, teljes egyetértésben, akkor az ez volt. Illetve …
A tévedés áldozata (The Wrong Man - 1956)
Christopher Emmanuel Balestrerot, becenevén Manny-t, aki a new yorki Gólya Klub nevű felsőkategóriás vendéglátóipari egység nagybőgőse volt, 1953. január 14-én éjszaka rendőrök várták a lakásánál. Bez…
Meggyónom (I Confess - 1953)
Hitchcocknak is voltak diétás darabjai: ez tehát egy jó film, jelentékeny közhelyekkel kisímított egyenletlenségekkel. Kezdjük mindjárt a főszereplővel, azaz Michael William Logan atyával …
Rémület a színpadon (Stage Fright - 1950)
Minden alkotónak vannak rossz korszakai, ilyenkor a közönség azon töpreng, hogy kifutta-e magát a tehetsége, vagy egyszerűen ráunt a régi manírjaira, de az újat még nem találta meg. Hitchcockra ez a n…
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés