David Morell (1943 - ), az Iowa Egyetem fiatal tanára – mint jó bölcsész – nem elégedett meg azzal, hogy pusztán az észt ossza az amerikai irodalomról, hanem maga is bele akart abba kerülni. 1968-ban …
Az eltévedt lepkészt foglyul ejti egy falu – nem a szó nemesebb értelmében, hanem valóságosan: egy homokgödörben álló tákolmányban dolgoztatják rabszolgaként egy félig már meghibbant fiatal özvegyassz…
Hitchcock utolsó némafilmje megmaradt a rendező korai műfajánál, vagyis a vonzalmak ellentétével operáló témáknál, s így ez is elkerülhetetlenül egy melodráma lett. Nem is túl eredeti: egy szerelmi há…
Goebbels olyan pozitív, megértő és kölcsönösen nyereséges viszonyt igyekezett kialakítani Fritz Langgal, a világhírű, bár „fajilag pettyezett” rendezővel, hogy az azonnal tovainalt Németországból az a…
Hitchcock eme filmje, mint minden ökölvívásról készült mozgókép, nem a története miatt érdekes, mert az iránt egy szisszenésnyi kételyünk sem lehet, hogy a jó végül kiüti a rosszat, és övé lesz a nő. …
Hitchcocknak ez a filmjével az a baj – amely pedig már a nyolcadik volt a pályafutásán – , hogy szinte nem is létezik. A története sem valami nagyon csavaros, mivel Eden Phillpotts (1862-1960) kis kom…
1979-re elérkezettnek látszott az idő arra, hogy az angolszász újságírást asszociatív kekeckedésekkel forradalmasító Hunter S. Thomson ikonografikus alakja és az általa teremtett szédült karakterek me…
Miután Bruce Willis beégett a Hudson Hawk c. elmebajjal – amelynek következtében annak rendezőjét feketelistára is tették - , valamit gyorsan produkálni kellett, ami fenntartja a belé vetett hitet. Ez…
Peter Sellersnek valami különleges tehetsége volt ahhoz, hogy egy filmben több személyt alakítson: így az Ordító egérben (1959) és a Dr. Strangelove-ban (1964) egyszerre három alakba bújt, ráadásul a …
Ez már csak külsőségeiben a Vadnyugat, valójában egy posztwestern-világról beszélünk. A bíróság épülete 1899-ben épült, így hát valamikor az XX. század elején járunk; már a mexikóiak sem a határfolyón…
Habár a történet a bűnről és a rendőrségről (is) szól, nehéz lenne kriminek nevezni, olyan egyszerű a szálsodrása: a zsarugyilkos kocsitolvajt feldobja a barátnője, és a férfi elvérzik menekülés közbe…
A filmnek van egy zseniális jelenete – egy van és semmi több. A történet végén a tolószékben menekülő Markót (Miki Manojlovic) félholtra veri egy bottal az elmeosztályból kiszabadult öccse az utcán, a…