A jelek szerint a közönséget ugyancsak elzsongította Hitchcock nagy találmánya, a „menekülő férfi”, akit egy nő segít (eleinte vonakodva, majd teljes odaadással), mert ez a filmje sem lett más vagy tö…
A jobb sorsra érdemes ötletet ebben a filmben a nem túl körültekintő, mondhatni nemtörődöm karakterválasztások tették tönkre. Az amúgy sem agyonbonyolított kémtörténetecskéből ki lehetett volna h…
Már A férfi, aki túl sokat tudott (1934) c. filmben is megjelent Hitchcock későbbi szenvedélye: a férfi, aki tud valamit, amiről ő maga sem tudja, hogy mi az, vagy esetleg azt sem, hogy egyáltalán tud…
Ami csődöt mondott A férfi, aki túl sokat tudott (1934) c. filmben, vagyis az erőltetett, szituációkról minduntalan leváló könnyedség, az fölényes diadalt aratott a Londoni randevúban, amely Hitchcock…
Peter Lorre, vagyis eredeti nevén Löwenstein László az M – Egy város keresi a gyilkost (1931) antihőse 1933-ben azon vette észre magát, hogy a filmszerepe utolérte őt az életben, merthogy bűnözők vadá…
Hitchcock nem idegenkedett a színpadi művek filmre vitelétől, A kötél és a Meggyónom c. darabja is erről tett bizonyságot. Nem járt tehát idegen térben, amikor Frederick Knott (1916-2002) színdar…
Amilyen kevés jó lehet mondani erről a filmről, olyan kevés rosszat is. Leginkább tehát semmi különöset, tekintve, hogy ugyan egy összeszedett, nem rossz alkotás, de színvonalát tekintve nem sokban kü…
Hitchcock utolsó előtti filmje a hanyatló korszakának egyik keserű mellékízekkel terhelt manifesztuma lett. Szinte rá sem ismerünk arra, hogy ezt Hitchcock csinálta volna: egy teljesen közepes igényt …
„Hitchcock legigényesebb kudarca” – ezzel a névvel illetik a filmtörténészek a Marniet, nem elfeledkezve természetesen Tippi Hedrenről, a főszereplőről sem, akiből a rendező egy magángyártású sztárt, …
Hogyan néz ki egy gyilkos? – ezen töprengett Joseph Cotten, a film főszereplője, akinek Charlie Oakleyt, a gyilkos nagybácsit kellett eljátszania. Hitchcock erre azt mondta neki, hogy menjenek ki a Ro…
Még korabeli szemmel nézve is egy meglehetősen egyszerű propagandafilmet készített 1940-ben Hitchcock annak apropóján, hogy már egy éve tartott a világháború, amelyben az USA válaszút elé került: belé…
Harryvel két baj van: az egyik, hogy meghalt, és ezzel mindenkinek határtalan nyűgöt okoz a környezetében, a másik, hogy ezt Hitchcock meg is filmesítette. A rendezőre sosem volt jellemző a humor – mé…