Mély kereszténysége – amelybe ötletszerűen belekeverte a reinkarnációt – és versírási hajlama nem gátolta meg őt a szennyes káromkodásokban, amelyből a film elég keveset mutat meg (még angolul sem), akkor is csak finomítva. (Ne feledjük el, hogy mikor készült…) Stratégiája és taktikája gyakorlatilag nem vált el egymástól: nem ismert mást, csak a támadást, amellyel látványos eredményeket ért el, természetesen nagy veszteségek közepette, amelyet hajlamos volt mellékes tényezőként kezelni. Emellett és emiatt egy hiú és öntetszelgő karrierista volt, aki alig várta, hogy végre a ranglétra tetejéről ordíthassa le mások véleményét. Már a film is ezzel indít: a Kongresszus még jóvá sem hagyta az altábornaggyá való rangugratását, de ő már varratja a gallérjára az aranycsillagot, s parázslik a vágytól, hogy összeakaszkodjon Rommellel - ez sosem történt meg - , Szicília elfoglalása után pedig evidensnek vette volna azt is, ha őt nevezik ki a nyugati front parancsnokává. Politikai karrierben is gondolkodott, amit eléggé megnehezített az, hogy képtelen volt diplomatikusan viselkedni és nem tudta tartani a száját, főleg, ha meglátott egy emelvényt, vagy bármilyen fizikai tárgyat, amelyen állva felülről nézhette mások fejét.
A remélt felívelés helyett azonban beosztottját, Bradleyt pakolták a nyakába. Montgomery, a nagy vetélytárs (akit, mint mindenkit, lekezelt) zavartalanul gyűjthette a babérleveleket, míg őt szállodái elfekvőbe küldték, mivel felpofozott Szicíliában egy idegileg megroppant katonát, amiből sajtóbotrány lett. Végül – nagy könyörgés árán – kapott egy esélyt, vagyis egy hadsereget, s előretört a Dunáig. Terveiben az szerepelt, hogy ő szabadítja fel Prágát, amire volt is esélye, elképzeléseinek hagymázasabb része viszont az volt, hogy Zsukov előtt ő foglalja el Berlint. Aztán lebeszélték róla, mint ahogy arról is, hogy nekimenjen a szovjeteknek. Mint Németország katonai kormányzója viszont a nácik iránti megértésével húzta ki a gyufát a szövetséges sajtóban. Halála a mai napig zsíros táptalajt ad a konspirációknak, hol az OSS öli meg, hol az NKVD, lehet válogatni. De a legtöbb variáció szerint az ok egyöntetű volt: a tábornok túl messzire ment a szovjetellenes hőzöngéseivel és ki kellett iktatni, mielőtt tovább hűti az amúgy is fagyállapotba kerülő nemzetközi légkört - tegye ezt akár a megszállási övezetben, akár az USA valamelyik kukoricaföldi akadémiáján.
A film itt meg is áll: nem megy túl a fenti Patton-kellékek felsorolásán, a kétes végzetet kivéve, mert azt természetesen kihagyták az alkotók, hiszen nehezen lehetett volna egy korrekt megoldást találniuk a rejtélyre. Ez a minimalizmus azonban nem annak volt köszönhető, hogy lusta forgatókönyvírókat szerződtettek, mert az egyikük a nagy Francis Ford Coppola lett; hanem annak, hogy Patton kb. tényleg csak ennyiből állt, ezzel kellett kitölteni a két és fél órát. A filmben ugyan jelzésértékként megjelenik néha Rommel, Jodl és a címszereplő személye miatt zaklatott náci vezérkar is azzal az utalással, hogy nekik ő volt az egyik legnagyobb terhük a háború alatt, de az jókora túlzás, Zsukov és Tito inkább ment az agyukra, mint Patton. Montgomery is - a legendás pulcsijában - csak néhányszor vigyorog bele kelletlenül utált ellenfele arcába, pedig egyszer igazán megszorongathatták volna egymás torkát, legalább a nézők kedvéért.
George C. Scott által megformált alakja ennek következtében magányosan, csak a szárnysegédek meghunyászkodó pillantásai közepette élheti ki magát: a színész a dühös sértettség és közönyös halálközeliség árnyalataival dolgozik. Jellemalakítási kelléktára finoman szólva is behatárolt, de éppen ezért hatásos: gyomorforgatóan rekedtes hangon vágja mások arcába a parancsait és cinikus szellemességeit (amelyekért jár a pont), máskor a meg nem értett zsenik depressziójába süllyed, maradék idejében pedig szálfaegyenesen hordozza végig sastekintetét a hadszíntereken. Amelyekből a kevesebbnél is kevesebbet kapunk, egy alacsony igényességgel kivitelezett, hiperplánokból és néhány kistotálból felvett rövid sivatagi hadijelenet kivételével sok izgalomra nem szabad számítani a filmben, de nem is ezért csinálták. Itt a jellem volt a fontos, nem a tett.
A mű bőre alatt amúgy is lüktet az olcsóság, hiszen főleg békés helyszíneken, szobákban és kertekben, meg egy-egy domboldalon vették fel a jeleneteket, sok korabeli hadikelléket nem lehet azokon felfedezni, a Patton-féle előrenyomulások tragikus veszteségvonzatait pedig a hullahegyek helyett csak pár komor katona útszéli sziszegése és néhány felborított hadijármű jelképezi, s ami a film igazi hiánya: sokat nem tudunk meg arról sem, hogy miként zajlottak le a hadművelei az egy Szicíliát kivéve, ahol viszont csak élete legkönnyebb győzelmét aratta. Scott és a kispolgári kinézetű Karl Malden (Bradley szerepében) viszik el a színészi munkaanyag 90 %-át, s nem jelennek meg a filmben azok, akik döntést hoztak felette. A katonái is jelentéktelenségükkel tüntetnek, a film közepébe beleírtak egy gyáva kutyát is, hogy valami színezze a tábornok nem túl lédús és addigra már egyhangúvá váló személyiségét, amelyből tragikumot akartak kihozni, de ezt nem sikerült nekik. Ugyan van benne jelzés arra, hogy ő tulajdonképpen egy XVI. századi alak, de hogy az a szó szoros értelemben vett rohammunkáján kívül mit is jelentett, arról nem sokat tudunk meg azon kívül, hogy időnként közli a reinkarnációs fázisait, meg azt, hogy tele akarja hányni a halott némeket tüdejét.
Franklin J. Schaffner lassan építkező, majd végül monotonná váló filmje ennek ellenére hét Oscart kapott, nyilván azért, mert az amerikaiak örültek, hogy nemzetük karakterére ismerhetnek a tábornok szögegyszerű személyiségében. A legjobb film és a legjobb rendezés kategóriájában is nyert, Coppola meg zsebre tehette élete első Oscarját a legjobb eredeti forgatókönyvért, ez még elmegy, az viszont súlyos kételyt ad, hogy a legjobb hang, vágás és főleg a szegényes látványtervezés miatt miért kapott itt bárki is szobrot. Scott meg nem volt hajlandó elmenni a díjátadóra, majd amikor megküldték neki a legjobb férfi főszereplőnek járó díjat, visszapostázta. Ilyen kedve volt. Valami ragadt rá Pattonból.