Gyilkosság telefonhívásra (Dial M for Murder - 1954)
Gyilkosság telefonhívásra (Dial M for Murder - 1954)
Hitchcock nem idegenkedett a színpadi művek filmre vitelétől, A kötél és a Meggyónom c. darabja is erről tett bizonyságot. Nem járt tehát idegen térben, amikor Frederick Knott (1916-2002) színdar…
Szakadt függöny (Torn Curtain - 1966)
Szakadt függöny (Torn Curtain - 1966)
Amilyen kevés jó lehet mondani erről a filmről, olyan kevés rosszat is. Leginkább tehát semmi különöset, tekintve, hogy ugyan egy összeszedett, nem rossz alkotás, de színvonalát tekintve nem sokban kü…
Téboly (Frenzy - 1972)
Téboly (Frenzy - 1972)
Hitchcock utolsó előtti filmje a hanyatló korszakának egyik keserű mellékízekkel terhelt manifesztuma lett. Szinte rá sem ismerünk arra, hogy ezt Hitchcock csinálta volna: egy teljesen közepes igényt …
Marnie (1964)
Marnie (1964)
„Hitchcock legigényesebb kudarca” – ezzel a névvel illetik a filmtörténészek a Marniet, nem elfeledkezve természetesen Tippi Hedrenről, a főszereplőről sem, akiből a rendező egy magángyártású sztárt, …
A gyanú árnyékában (Shadow of a Doubt - 1943)
A gyanú árnyékában (Shadow of a Doubt - 1943)
Hogyan néz ki egy gyilkos? – ezen töprengett Joseph Cotten, a film főszereplője, akinek Charlie Oakleyt, a gyilkos nagybácsit kellett eljátszania. Hitchcock erre azt mondta neki, hogy menjenek ki a Ro…
Boszorkánykonyha (Foreign Correspondent - 1940)
Boszorkánykonyha (Foreign Correspondent - 1940)
Még korabeli szemmel nézve is egy meglehetősen egyszerű propagandafilmet készített 1940-ben Hitchcock annak apropóján, hogy már egy éve tartott a világháború, amelyben az USA válaszút elé került: belé…
Bajok Harryvel (The Trouble with Harry - 1955)
Bajok Harryvel (The Trouble with Harry - 1955)
Harryvel két baj van: az egyik, hogy meghalt, és ezzel mindenkinek határtalan nyűgöt okoz a környezetében, a másik, hogy ezt Hitchcock meg is filmesítette. A rendezőre sosem volt jellemző a humor – mé…
Hátsó ablak (Rear Window - 1954)
Hátsó ablak (Rear Window - 1954)
Szeretünk kukucskálni? Hát még szép hogy… Nos, ezzel szokták mindig elkanyarítani a film igazi céljának a megértésétől a közönséget az esztéták, merthogy ezek után már mindenki feltételezi L…
Szabotőr (Saboteur - 1942)
Szabotőr (Saboteur - 1942)
Nem mondhatni, hogy Hitchcock hatodik amerikai filmje – amelyben először szerepelnek kizárólag ottani színészek – valami formabontó alkotás lenne, ha nem ő rendezi, ma már nem is emlékeznénk rá. [A fi…
A kötél (Rope - 1948)
A kötél (Rope - 1948)
A kötél c. Hitchcock-film filozófiai alapproblémáját már egyszer felvázolta egy Fjodor Dosztojevszkij nevű író a Bűn és bűnhődés c. bűnügyi gondolatkísérletében, amely azóta is töretlen sikernek…
4   5   6   7   8   9   10   11   12 
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés